Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 december 2012


Pleinbios

vr 31-8-2012 10:51

gezien: Rundskop in de regen en Conny Janssen Danst buiten de deur

Ik kon het toch niet laten en ben, gehuld in herfstige regenjas, toch maar weer naar de Pleinbios getogen. Daar behoorde ik deze keer volgens de announcer tot het kleine   dappere harde kern die de weersomstandigheden trotseerden. Genoteerd. Rundskop was het alleszins waard. Een Vlaamse productie over de vleesmaffia, maar vooral ook over de knoestige Matthias Schoenaarts (die ook al schittert in “De rouille et d’os”) die een verschrikkelijk lot met zich mee draagt. Weer applaus aan het eind voor de maker en de acteurs die daar echt niets van horen. Misschien voor degene die de film selecteerden.


Pleinbios

wo 29-8-2012 16:35

gezien: pleinbios met filmkeus van Worm

Zaten er zeker tweeduizend mensen, en dan komt Worm als een van de medeorganisatoren met een film van Ben Rivers: “Two years at sea” , ook vertoond op het IFFR.
Velen klapten hun stoeltjes al ver voor het eind in, waaronder ik. Kijken naar een bebaarde man in wazig zwart wit die een kwartier ligt te dobberen in een meertje gaat vervelen. Heel lang kijken naar een douchende oude man is ook niet echt van yoppie. Het enige lachmoment was daar toen het bootje uit beeld verdween maar er weer terug in werd geduwd, Meligheid ten top bij de 2000 toeschouwers.
Kortom, ik heb me niet echt geamuseerd. Maar zo’n film voor zoveel mensen met de helverlichte gebouwen van Erasmus en een volle maan op de achtergrond is als beleving natuurlijk wel weer een heuse belevenis. Nog enkele goede films te gaan waaronder Rundskop. (Als ons personeelsuitje niet uitloopt).

Tjeu

Pleinbios

16-8-2012

gezien: pleinbioscoop

Gisteravond de eerste voorstelling in de open luchtbioscoop in het Museumpark (vanwaar dan die naam Pleinbioscoop?) meegemaakt. In twee uur tijds zakte de temperatuur van 30 naar 15 graden, zodat ik aan het eind van de vertoning van de prachtige “stomme” film “the artist” op deze winderige avond toch zat te blauwbekken in mijn hempje met korte mouwtjes.
Toegang 3 euro en een stoel voor 1 euro. Waar kun je daarvoor heden nog terecht? Prima projectie op een enorm scherm met  perfect geluid. Rotterdam is filmstad nietwaar. Ondanks de slechts weersvoorspellingen (op de site werd deze avond met een 2 gewaardeerd) was het behoorlijk druk, ik schat zeker 500 man.
En waar maak je mee (behalve bij premières), dan aan het begin lang zal ze leven wordt gezongen (de Pleinbios bestaat 25 jaar) en aan het eind wordt geapplaudiseerd?

Tjeu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten