Totaal aantal pageviews

zaterdag 22 december 2012


Parade

vr 19-6-2009 17:15

Het was puik weer, hartstikke druk en een uitstekende sfeer. Hoewel ik het terrein waarop de Parade in Rotterdam altijd wordt weggepropt onmogelijk vindt, zag het er allemaal toch tof uit; zeker ook vanwege de traverse die de jongens van het Observatorium hebben gebouwd en die als voorbode geldt van de infrastructuur die er wellicht ook definitief gaat komen tussen de cultuuras en het museumpark. Ik heb twee voorstellingen gezien waarvan ik de schunnige opera van John Buisman op tekst van Peer Wittenbols (in opdracht van theater Oostpool) een grandioze combinatie vond van acteurkunst (John), muziek (Keimpe de Jong) en tekst. Dolkomisch en nog nooit zo veel varianten op “het doen” gehoord (nou ja, op die aloude bekende reeks van Koot en Bie na dan). De vertolkte muziek was, ondanks de ogenschijnlijke onderbroekenlol van een waarlijk hoog niveau, met sommige liedjes in een zeer merkwaardig metrum. Wat mij betreft de top op het gebied van fijnzinnige humor, hoe grof ik de bek rotterdammer John Buisman dan ook is en hoe vaak ook John het tekstboek moest raadplegen. Ga er maar aan staan zo’n tekst en zulke ingewikkelde liederen uit je hoofd te leren. En dan die heerlijke verlopen circussfeer er omheen; John en Keimpe brengen Fellini op zijn Rotterdams!

Parade

29-6-2012

Gezien; Parade

Op een warme avond als gisteren was het goed toeven tussen de snel gegroeide groene bomen in het culturele park naast BvB en NAi, alwaar de Parade zijn oude, vertrouwde plek heeft hernomen. Svp geen nieuw gebouw hier.
Veel hip, niet eens alleen maar jong volk, de dertigers/veertigers hadden de overhand. Enkele gekke shows bezocht maar heel veel geweldigs heb ik deze keer niet gezien. Had me ook niet echt in het programma vastgebeten.Op het gezellige plein nog even staan kletsen met Jan Zoet, die doende is  weer enkele mensen te ontslaan. Vooral ook omdat de landelijke bijdragen  tegenvallen. Desondanks gaat de Internationale Keuze gewoon door, wel met minder buitenlokaties. Met Liesbeth weer enkele filosofisch debatten op “mijn” plein. Als je nog gaat dit weekend, ga niet naar de fakir, te flauw voor woorden. De goochelaars in theater “7” zijn echter verbluffend.

Tjeu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten