Totaal aantal pageviews

woensdag 21 september 2016

Van het natuurschoon naar de verdorvenheid

Dinsdag 20 september: Kingman – Las Vegas
Dat hebben wij nou weer. De enige  dag in het jaar dat de lucht boven de woestijn bewolkt is en er ’s avonds zelfs een uurtje regen uit valt is op de dag dat wij naar Las Vegas gaan. In de airconditioned restaurants en speelzalen is het zelfs ronduit fris. Mijn warme schipperstrui had ik in de auto laten liggen. Maar goed, buiten was het , ondanks dat ene regenbuitje, aangenaam.
De overgang tussen al die natuurparken en deze zondige plek op de aardbol had niet groter kunnen zijn. Met verbazing kijken we naar al die mensen achter speelautomaten, al kent natuurlijk iedereen wel dat beeld van Las Vegas. Ik ben daarom zo verbaasd omdat ik zelf nooit enige aandrang heb gevoeld achter zo’n bliepende machine plaats te nemen, al was het maar omdat ik geen flauw benul heb wat al die getalletjes, lampjes en signalen betekenen. Ik zou zo maar wat drukken en afwachten of de jackpot begint te rammelen. Zouden al die andere mensen wel enig logica in die automaten bespeuren of ook zo maar wat doen?
Bij de gokspelen is het evenzo. Nooit heb ik de finesses van poker onder de knie gekregen. Tegen die tijd dat ik in de gaten kreeg wat een full street was, waren de anderen al weer verder en had ik al weer iets stoms gedaan. Zelfs een relatief simpel spelletje als 21-en heb ik nooit begrepen. Ik sta bij enkele speeltafels te kijken en begrijp niet wat er gebeurt. Ik ben dus gewoon te stom voor Las Vegas! Ja, roulette, dat gaat nog net. Mijn eerste inleg van 15 dollar ben ik al na  een paar seconden kwijt. Ik stop er meteen maar weer mee. Dit is niet mijn ding.
We slenteren over de “ Strip”  en vergapen ons met duizend anderen aan het Miracle eiland dat eens per half uur vuur spuwt, we lopen door het nagebouwde Venetië en kijken naar de op bekende melodieën ritmisch opspuitende fonteinen. We zitten een terras nabij de Eiffeltoren en zijn tegen een uur of elf bekaf. Ik heb nog wel even geïnformeerd naar een kaartje voor Cirque Soleil. 80 dollar per persoon. Nou nee, laat maar. We hebben midden op de Strip een luxe hotelkamer geboekt, dus we gaan heerlijk slapen op onze zachte matrassen, en laten de gokwereld verder voor wat ‘ie is. Netto gokverlies: 6 dollar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten