Totaal aantal pageviews

dinsdag 13 september 2016

In de ban van alle pracht



Maandag 12 septemer: Van Capitol Reef naar Cannonville (vlak voor Bryce Canon)

Terwijl ik dit schrijf tsjirpen de krekels onder een heldere sterrenhemel bij een heerlijke zomeravondtemperatuur. Helaas is het volle maan en valt er van de sterrenpracht dus niet zo veel te zien.Om ons heen, nu niet zichbaar, enorme rotsformaties van geel, roodgeaderd gesteente. Elke dag eindigt weer in de overtreffende trap. Het wordt bijna eentonig. Maar het landschap dat zich vandaag aan ons ontvouwde is het mooiste dat ik ooit gezien heb (en ik ben toch al 66!). Eerst waren het de kale, door erosie gladgestreken stenen wanden van de Circle Cliffs, later werden het de gele, rode, bruine en roze formaties van The Grand Staircase Escalante. Hier heeft de erosie het relatief zachte gesteente in allerlei formaties geboetseerd. Binnen enkele minuten trokken aan ons oog een enorme gotische  kerk (met hoge toren), een Spaanse burcht
en een geel roze variant van de Acropolis (maar dan honderden keren groter) aan ons voorbij
. In de verte zagen wij iets wat het hield tussen een enorme graansilo en een kerkorgel
. Het leek bijna door mensenhanden gemaakt, maar het was toch echt weer een gril van Moeder Natuur.
Kortom, we zijn vandaag helemaal in de ban van de onge"evenaarde pracht van de Nieuwe Wereld, daar zit geen greintje ironie of sarcasme bij. Het is echt zo.

1 opmerking:

  1. Als ik dit lees zou ik zo even in jullie kofferbak (als jullie die hebben tenminste) mee willen reizen. Wat lijkt me dat schitterend, die steenformaties. Han zal ook niet weten wat haar overkomt en plaatjes blijven schieten.
    Dat jullie het goed hebben, daar twijfel ik niet aan. Het lijkt me ook een fantastische reis. En dat terwijl jullie toch al het een en ander hebben gezien de afgelopen jaren.
    Genieten dus en ik geniet met jullie mee.
    Nog een heel mooi en interessant vervolg van jullie reis.
    Liefs Lot

    BeantwoordenVerwijderen