Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 juli 2016

de eerste kilometertjes zijn altijd moeilijk

Mijn plan om het eerste stuk naar Hamburg meteen maar over te slaan valt al meteen in duigen. Het vervoer van de fiets in Duitste trein  blijft een Krimi. Je moet blijkbaar al weken van te voren reserveren, anders sta je voor een gesloten coupe deur. Tot de grens dan maar met de NS. En Arriva, want het laatste stuk tussen Zwolle en Emmen is voor de NS te min. Ik vergeet in alle haast waartoe de korteoverstaptijden me dwingen uit te checken bij de NS en in te checken bij Arriva. De treinconducteur is echter in een goede bui en snapt het allemaal wel. Ik betaal vandaag voor de rit tussen Rotjeknor en Emmen het instaptarief van 4 euro en de fiets natuurlijk.
In Emmen is het inmiddels gezellig aan het regenen. Het is inmiddels al 6 uur dus ik ga eten bij een mooi restaurant tegenover het station. Als het droog is zoek ik de dichtsbijzijnde camping op, de gemeentecamping van Emmen. Die blijkt te zijn opgeheven. 6 km verder is de volgende camping gesloten. Zo wordt het met agri toerisme in Drente dus nooit wat. Nog een ppar kilomter verder op, in het dorp 't Haantje, is het echter prijs. Daar schrijf ik tussen het merelgefluit deze eerste regeltjes.

2 opmerkingen:

  1. Zet m op! Hamburg zal je bevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vandaag op jouw aanbeveling haven City gedaan, Speicherstadt en de Reeperbahn natuurlijk. Ik vind het net Berlijn.de Elbephilharmoniker vind ik magnifiek, vooral dat golvende dak. Gezien?

    BeantwoordenVerwijderen