Totaal aantal pageviews

woensdag 27 juli 2016

En weer dreef mijn tent in het water er dat nu niet van beneden maar van boven kwam

Woensdag 27 juli: Vatland;
Blijkbaar vindt de voorzienigheid een rit over een berg en dal niet spannend genoeg. Er moet meer gebeuren. Maar erg origineel is de voorzienigheid niet want wederom werd het water erbij te hulp geroepen. Andermaal stond mijn tent in een enorme plas water, dit keer niet midden in de nacht, omdat ik zo nodig in een rivierbedding ging kamperen, zoals de lezers zich van het Schotlandverhaal nog zullen herinneren, nee, nu was het een onafgebroken hoosbui van drie uur die het hele middendeel van de camping, dat eigenlijk niet meer is dan een breed pad naar beneden vanaf een rots aan zee, onder water zette. En wie stond er als enige met zijn tent precies in dat deel, ik dus. Keurig naast een elektriciteitsaansluiting, dus een plek die volgens de campingeigenaar zeer geschikt was om te kamperen. Niet dus. Ik had al die tijd binnen zitten schuilen, niemand van de andere aanwezigen was even op het idee gekomen om de eigenaar even te komen waarschuwen. Toen ik na die drie uur eens ging kijken was het al te laat.


Gelukkig bleef mijn binnentent aan de haringen net boven het water drijven en kon ik de elektrische apparaten nog zet op tijd bevrijden, evenals mijn slaapzak, nog helemaal droog. Maar mijn stekkers naast de tent, batterijoplader en de stekkerdoos kan ik weggooien, die werken niet meer. Door mijn actie maakte de binnentent inmiddels ook water en zo kon ik voor de tweede keer in twee jaar een druipende binnen- en buitentent uit een plas wegslepen. De campingeigenaresse, een heel aardige vrouw van tegen de 70, zat er erg mee in haar maag en bood onmiddellijk haar wasmachine en droogtrommel aan, waarvan ik maar wat graag gebruik van maakte. ’s Middags werd ik getrakteerd op tosti’s en voor het avondeten kon ik met deze dame mee boodschappen gaan doen in een plaatsje vlakbij. Zo’n landschap vanuit de auto ziet er toch weer heel anders uit dan van op de fiets. Vannacht blijf ik hier nog maar een keer. Het blijft immers maar regenen. Op de zolder, onder een veilig dak. Laat het dan maar lekker kletteren vannacht, als het morgenvroeg dan maar eens ophoudt. De weersvoorspellingen zijn andermaal somber. Storm en regen. Daarover morgen meer (als ik makkelijk weer aan opladers en stekkers kan komen).

4 opmerkingen:

  1. Kop op Tjeu. Je doet t toch weer maar! tZonnetje zit in je, dat is wel duidelijk :-)

    Arthur Japin schreef: "Als we het nergens kunnen oprapen dan moeten we maar zonder geluk gelukkig zien te worden"

    Dit lukt je aardig zo te lezen. Kanjer! Juul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sterk citaat van Arthur.spijker ik bij terugkomst aan de muur!

      Verwijderen
    2. Sterk citaat van Arthur.spijker ik bij terugkomst aan de muur!

      Verwijderen