Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 juli 2016

2 bijzondere dingen in Denemarken

Dinsdag 19 juli: Bryrup - Viborg, 73 km

Vandaag 2 bijzondere dingen meegemaakt: er stond een zon aaan de lucht, voor het eerst maakt ik hier in Denemarken een zomers aanvoelende dag mee. En op de tweede plaats kwam ik onderweg een terrasje tegen waar bier verkrijgbaar was! Ook dat was de eerste keer. Caf'e's ontbreken in het Deense beeld volledig. Het lijkt wel of ze er, behalve in de grote steden rond marktplaatsen, helemaal niet zijn. Maar nu trof ik er toch een met eerlijke lokaal Deens bruin bier, merk " Hancock Kvalided". Dat smaakt na al die dagen. Vooral vandaag omdat er heel wat hellingen genomen moeten worden. Denemarken is eigenlijk een heel heuvelachtig land! Danny is eerder vertrokken dan ik, omdat ik mijn hoofd weer in een gechloreerd zwembad wilde steken. Ik heb hem vandaag niet meer terug gezien. Ik heb te veel gepauzeerd en dan kwam er dus ook nog dat terras aan. Ik zit dus weer in mijn eentje, weer op een redelijk drukke camping, nu aan een meer met aan de overkant Viborg. Schijnt een van de oudste Deense steden te zijn, ooit zetel van koningen en parlement. Dat ga ik dus morgen eens bekijken. Ondertussen komt de boot naar Noorwegen wel steeds dichterbij. Ik denk er nog twee dagen voor nodig te hebben, al moet ik dan wel wat meer kilometers maken dan vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten