Totaal aantal pageviews

zaterdag 21 juni 2014

Vanaf een weiland in the middle of nowhere

Etappe 8: Aston on Clud - Whitchurch, 96,5 km, gemiddelde, 16,5 km, 826 hoogtemeters
Dit verslag wordt geschreven vanuit een weiland in de omgeving van Whitchurch. Daar heb ik vanavond dan maar mijn tentje opgeslagen; in de herberg was geen plaats voor mij, althans niet in de hotels in de omgeving (voorzover niet véél te duur) en campings zijn er binnen een straal van 20 km niet te vinden; ja een naturistencamping, maar daar heb ik nou net geen zin in. Zo komt een eind aan een dag waarop ik, naar ik nu vaststel, te veel naar het oosten ben afgeweken en een ontzettend saaie weg met veel voorbij razend verkeer heb genomen, terecht in een weiland tussen de koeienvlaaien. Eigen schuld, dikke bult, had ik maar beter in het boekje moeten kijken. Nu ik de route aanduiding op de GPS kwijt ben, en zelf routes moet intikken gaat het wel eens fout, zoals nu blijkt. De 'echte' route gaat langs stillere B-wegen. Onthouden dus. De rit vandaag ging onder een staalblauwe hemel; het lijkt wel of ik in Italie of Frankrijk fiets. In het eerste deel, met nog veel stille, mooie landwegen, zit een geweldige klim, maar daarna volgt een afdaling die wel 20 kilometer duurt. Ik kom aan in Shrewsbury, de geboorteplaats van Charles Darwin! Verder zou ik over deze plaats niets interessants weten te zeggen.  Zelfs de wikipedia kan ik niet raadplegen, ik zit al dagen zonder internetverbinding. Een moderne mensch kan toch niet zonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten