Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 juni 2014

de bruid van Shrek gezien in Gretna Green

Het was gisteravond zo bitter koud, dat ik met een trui en daarover een windjack voor mijn tentje mijn tekst zat te tikken. Daardoor ging het wat slordig en ben ik het belangrijkste wapenfeit van gisteren vergeten te vermelden: de knellende fietsbroek kan uit en worden vervangen door een ruigruiten rok met natuurlijk niks eronder aan: ik ben immers de grens met Schotland gepasseerd in Gretna!
Zowat het eerste plaatsje dat je tegenkomt in Scotia is Gretna Green. Waar kennen we die naam ook al weer van: o ja, dat was net als Las Vegas een plek waar je heel snel zonder formaliteiten kon trouwen en weer scheiden; heel bekend in de jaren 50 en 60, maar nu hoor je nooit meer iets over. En laat nu net als ik het dorpje voorbij rij vlak voor het bord Gretna Green een bruid en een bruidegom staan. Een heel lelijke bruid trouwens, ze leek zo weggelopen van de zijde van Shrek en snel in Gretna Green een ander aan de haak geslagen te hebben. En ik was de getuige want ik heb het tafereel inclusief het bordje Gretna Green vastgelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten