Totaal aantal pageviews

zondag 15 juni 2014

Een boer met een voorliefde voor Rubens

Toch nog maar een dagje in Londen gebleven. Ik wilde naar de buren, dus naar St. Paul's, maar 16 pond voor een kerk vond ik toch een beetje te gortig. De Tate Modern ligt zowat tegenover de St. Paul's, via de Milleniumbrug, dus de keuze was gauw gemaakt. Op naar Tate. Onderweg stonden drie jongens gemaakt te poseren voor een modeblad. Ik meteen maar ook mijn plaatje geschoten.

Daar was een grote Matissevoorstelling, maar die heb ik al zo vaak gezien, dat ik ook die maar een me voorbij heb laten gaan. De permanente tentoonstellingen bieden echter zo veel, zoals b.v. een tentoonstelling met portretten van John Maplethorpe, dat men zich niet hoeft te vervelen. Ik heb er wel een uur of 4 rondgezworven. Maar toen had ik het wel gehad, ik heb wat geslenterd over boulevard langs de Thames, wat zitten dutten in de zon en station over de Thames bekeken. Daarna werd het bewolkt. Na een pint in een pub ben ik naar mijn hotel terug gegaan, alwaar ik op mijn kamer een vriendelijke oude baas ontmoette, die, hoewel hij high society Engels sprak, toch een boer bleek. Maar dan wel een boer met belangstelling voor klassieke Engelse schilderkunst. Hij werd helemaal lyrisch over Rubens en Turner.
's Avonds weer een reeks voetbalwedstrijden gezien, waaronder die van Engeland tegen Italie, ik ben er speciaal voor naar een pub gegaan. Als ik dit verslag schrijf is de stand 2-1 voor Italië en de stemming in de pub beneden peil.

3 opmerkingen:

  1. Om Tjeu te citeren: niemand vertelt mij ooit wat!!!!
    Maar goed ondanks twee dagen logerende kleinzoon toch nog redelijk snel op het spoor van wat mij betreft de stoerste fietser van Europa.
    Verheug me weer op alle spannende verhalen. Spaart ook allerlei dure reisjes uit, want ik ben bang dat we deels dezelfde toeristische blik hebben...
    Je hebt die boer toch niet verklapt dat Rubens geen klassieke Engelse schilder was, maar een gewone Brabander...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Jacques, Leuk dat je je ook weer bij de schare trouwe lezers dezes voegt. Het is dan wel geen Sleutelring, maar bijna net zo leuk om te doen. En ja, die boer hield van Engelse schilders én Rubens. Jij een punt.

      Verwijderen
  2. Zie je nou Tjeu ....van lieverlee komt iedereen te weten waar je uithangt,:) En zo lopen de statistieken weer aardig op, nietwaar?
    Kijk je een beetje uit met dat dutten zoo maar ergens op een bankje? Binnen notime zijn je eigendommen gerold.......it happened once before!
    Vandaag succes op weg naar Stonehenge...hoop dat de wegen wat rustiger zijn..
    liefs (en ik weet het, ik ben te bezorgd om je)

    BeantwoordenVerwijderen