Totaal aantal pageviews

dinsdag 24 juni 2014

Een aha erlebnis

24 juni: Rustdag in Ambleside

Ambleside! Als ik door het centrum rij heb ik een aha erlebnis! Ik ben hier eerder geweest!! Dit is de plaats waar Jur en ik een 15 tal jaren geleden afgezet zijn met onze plastic zakken vol vakantiespullen nadat de nacht ervoor onze beide fietsen gestolen waren. De bus bracht ons tot hier. Ik zie ons weer staan voor die outdoorzaak, waar we allebei een enorme rugzak hebben gekocht, waar we alles in gepropt hebben. Ik heb nog nooit zo afgezien als toen ik die rugzak om deed. Sterke Jur deed alsof het hem niks deed en stapte vrolijk voor zijn vader uit. Wanneer zal het geweest zijn? 2003, 2004? Jur, help je oude, vergeetachtige vader eens een handje! (via de Reply hieronder). Volgens mij was je 17, dus het zal 2004 geweest zijn. Ik weet nog goed dat Jur het heel diep in zijn hart helemaal niet zo erg vond dat de fietsen gestolen waren; hij vond, met bepakking, de heuvels veel te stijl. Welnu, Jur, dan zijn ze nog steeds hier! En ik heb nu nog veel meer rotzooi bij me dan toen. Eigenlijk onverantwoord om als 64-jarige dit allemaal nog aan te gaan. Wanneer zal het omslagpunt komen waarop het oudje zijn fiets definitief aan de wilgen hangt?

Enfin, vandaag dus een kontbesparende rustdag. Maar ik ben wel aan het wandelen geslagen en ben, aan de hand van die toch wel verdraaid handige GPS een bergje opgelopen. Zelfs de hekjes die je als wandelaar door moet staan er zo nu en dan op! 's middags met een geweldig uitzicht op het Windermere Lake en een imposante omgeving van grillige bergen een tukje gedaan in de flauwe zon.

Het leven is toch eigenlijk verschrikkelijk goed. In de verte zie ik beneden een heus 19e eeuws kasteel liggen waar ik straks langs ga om mijn laatste pond aan een consumptie uit te geven. Bij het omhoog gaan zag ik nl. dat er een terras aan het kitschkasteel vast zat. Nu ben ik helemaal blut. Vandaar dat ik toch eventjes met de fiets naar Ambleside moet om de bank te beroven. Ambelside is een  echte vakantieplaats met van die in grijze rotsstenen opgetrokken huizen. Heel gezellig hier, overal al toeristen.

1 opmerking:

  1. Ah. Ik herinner het me wel, maar was het niet in Keswick dat we de tassen kochten? Dat staat mij bij. Het was inderdaad een prachtig gebied, het Lakde District, leuk dat je daar weer bent. Wil je toch niet even naar Brough gaan?

    Ik geloof dat onze reizen naar Engeland (het waren er twee) in 2001 en 2002 waren. Ik was geloof ik 15. Ik heb er leuke herinneringen aan. Ik lees je blog met plezier!

    groet,

    Jur

    BeantwoordenVerwijderen