Totaal aantal pageviews

maandag 16 juni 2014

Met de wind in de rug naar een nieuw dagrecord

(dit verhaal is per ongeluk omgewisseld met etappe 4)

etappe 3: Londen - Winchester, 138 km, gemiddelde 18,5 km, 1026 meter geklommen
Indrukwekkende getallen vandaag. Maar ik moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat ik de wind pal in de rug had. Ondanks de afstand was het eigenlijk een eitje. Voor hetzelfde geld had ik vandaag 160 km gefietst. Ik was niet eens echt moe toen ik aan kwam.
Die kilometers moest ik maken omdat andermaal een op mijn GPS aangegeven camping gesloten was. Op een boerenhek, waarvoor toch duidelijk het bordje Camping met een pijl de kant van het hek stond, stak een stevig slot.  Misschien voortaan toch maar vooraf checken welke campings echt bestaan of open zijn. Als ik een internetverbinding heb. Op de camping van vandaag is die in geen velden of wegen te bekennen. Engeland anno 2014.
Over de route valt verder weinig te zeggen. Weer heel veel drukke wegen, waar gelukkig vanwege de dag des heren het vrachtverkeer ontbrak. Van het landschap heb ik door al die bomen die rond die wegen staan nauwelijks iets gezien. Wel heb ik de indruk dat, nu we steeds verder van Londen af komen, de wegen soms iets fietsvriendelijker aan het worden zijn. Maar helemaal overtuigd ben ik daar nog niet van. Morgen, maandag, zal de dag van de waarheid zijn op dat punt.
Vanavond deel ik de camping met nog twee andere campeerders, waarvan er een een Oostenrijker is die Ierland en het zuid westen van Engeland er al op heeft zitten. Hij heeft hellingen gehad van 16 procent en meer.  Hij heeft achterop 34 tandjes zitten, ik maar  30. Dat wordt dus toch nog lopen deze fietsvakantie. Hij sloeg helemaal achterover van mijn lichtgewicht stoeltje. Hij heeft onmiddellijk de naam genoteerd. En hij heeft mij in ruil een truc aan de hand gedaan om je oplaadaccu bij te vullen tijdens het fietsen. Morgen eens kijken of ik daarvoor de juiste kabeltjes bij me heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten