Totaal aantal pageviews

dinsdag 20 augustus 2013

pechvogel eerste klas

Dag 6 Belorado-Burgos ...km

Vanochtend nam ik afscheid van mijn nieuwe Spaanse vrienden Toni en Jordi. Zij pakten het moutainbikepad en ik de weg. Het was voor de verandering een keer niet bloedheet, maar erg mistig en regenachtig. Ik moest een aantal kilometer behoorlijk klimmen. Het verlaten gebied waardoor ik reed had meer weg van de rotsachtige bergen in Ierland dan de gortdroge vlaktes van Spanje. Maar dat vond ik eigenlijk best wel prima. Klimmen is toch echt veel makkelijker als het wat kouder is.

Toen ik bij een bijzondere abdij kwam, waar Pelgrims vroeger hun toevlucht zochten voor wolven en andere griezels uit de omringende bossen, bleek Nick een aantal keer gebeld te hebben. Ik belde hem terug en kreeg het nieuws te horen dat zijn voorwiel was gebroken en daardoor met een taxi terug moest naar Burgos. We spraken af bij een pleintje met een kleine kerk en een oude stadspoort. Zou ik vast wel kunnen vinden in zo´n enorme stad...

Maar gek genoeg, lukte me dat vrij snel. Binnen een uur had ik 30 km gefietst en zat ik op een bankje op de afgesproken plek een broodje te eten en te wachten op Nick. Hij was erg blij om me weer te zien, want hij zat er behoorlijk door heen. Hij was naar een aantal fietsenzaken gegaan, maar nergens hadden ze een nieuw wiel voor hem. Nick had dus besloten om terug te gaan naar Londen. We besloten er het beste van te maken en zijn vakantie af te sluiten met een geweldige avond. En dat werd het. Ik kwam nog een andere Pelgrim uit Barcelona tegen, die ik gister tegen was gekomen en met z´n drieën hebben we menig terrasje onveilig gemaakt. Uiteindelijk slingerden Nick en ik behoorlijk aangeschoten richting onze hotelkamer. We vielen allebei als een blok in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten