Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 augustus 2013

Omringt door pelgrims

Dag 3 Pamplona - Estella 60 km

Nick en ik besloten vandaag de dag te beginnen met een stadswandeling. We ontbeten in een ontzettend leuk koffiebarretje/boekenwinkeltje waar we al snel met andere pelgrims aan de praat raakten. We haalden een stempel bij de kathedraal en raakten in een hilarisch gesprek verwikkeld met de fietsenmaker, waar Nick een nieuw slot kocht. Deze mafkees deed in eerste instantie alsof hij geen woord Engels sprak, maar bleek uiteindelijk over dezelfde woordenschat als Tony Blair te beschikken. Toch wilde hij even duidelijk maken, dat we er niet zomaar vanuit konden gaan dat elke Spanjaard, die we aanspreken, Engels kan. Hij stelde het erg op prijs als we dat voortaan even zouden vragen.

Daarna zijn we vertrokken. Alhoewel het een veel minder zware tocht, vergeleken met gisteren, zou moeten zijn, viel het toch vies tegen. We gingen helemaal stuk in de brandende zon op de heuvels die alleen maar lijken te stijgen in Spanje. Het was wel erg bijzonder om te merken dat we niet de enige waren en dat we omringt werden door honderden andere pelgrims.

Toch hebben we ook vandaag weer ons geplande doel gehaald, namelijk Estella. Daar dook Nick een duur hotel in en ik zwoegde 2 km verder naar een camping. Ach verschil moet er wezen... Gelukkig moet hij morgen dezelfde bergen op als ik, haha! ;-)

3 opmerkingen:

  1. Is dat effe leuk, op je eigen blog een verhaal van een ander lezen. En dan ook nog zo leuk opgesteld.
    dat moet wel een dochter van die vader zijn :) IK heb al gezegd dat ik je een kei vind, dus dat herhaal ik niet meer.
    en wat leuk dat je meteen aansluiting hebt met een andere pelegrino.
    en jij bent vanaf nu natuurlijk pelegrina Nina. Ik ga je van dag tot dag volgen, heb de track inmiddels gedownload op Google Earth en zie dat je vanavond waarschijnlijk in Logrono zit. Zet hem op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hanneke

    Hoi Nina, je hebt inderdaad een leuke schrijfstijl, die lijkt op die van je vader, alleen met minder taalfouten, haha! Maar goed, dat wijten we maar aan de cursor die alle kanten op schijnt te gaan toch?
    Fijn dat je gelijk mede-pelgrims ontmoet, dat maakt de tocht minder zwaar lijkt me. Je kunt bij pech met je fiets of anderszins altijd wel iemand's hulp vragen, dat moet een grote geruststelling zijn.
    Hoop dat je het zwaarste deel nu gehad hebt en dat je een geweldige tijd hebt daar de komende dagen.
    Ik volg je ook en wat mij betreft ben je een rasfietser geworden!
    Misschien ga je wel in Tjeu's voetsporen en wil je nu elk jaar fietsen....!
    Heel veel liefs en succes natuurlijk.
    XXX


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nina!
    Wauw wat ben jij goed bezig... en je verhalen lezen erg leuk.
    Ik ben zo benieuwd naar je en als het kan kom ik je van schiphol ophalen! Goed bezig zus, heel veel respect.

    En inderdaad... dit is toch wat je wou, iets extreems, op "vakantie", en helemaal zelf!

    Goed bezig,
    Dikke knuffel voor jou
    Jasmijn

    BeantwoordenVerwijderen