Totaal aantal pageviews

donderdag 22 augustus 2013

mannen van een zekere leeftijd

Dag 8 Burgos - Fromista 80 km

Vanochtend heb ik, na het krijgen van twee iets te kleffe zoenen (gelukkig wel op mijn wangen) van de eigenaar van het hotel, de schitterende stad Burgos achter me gelaten en ingeruild voor de kale, droge hoogvlakten van de provincie Palencia. Ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat het fietsen saai was en ik blij was toen ik het stadje Fromista inreed. Daar vond ik een leuke herberg en binnen een uur zat ik in een stampvolle kerk naar een gratis flamingo concert te luisteren. Ik vond het erg mooi om ook de muziek van deze regio te horen, maar echt Spaans was het niet. De ene gitarist kwam uit Turkije en de andere, ene Enno Voorschot kwam uit ons eigen kikkerlandje!

Na het concert, buiten de kerk, kwam ik een Franse man tegen die mij die middag had aangesproken omdat hij nog nooit een fietser had gezien met zo veel bagage als ik heb. Tsja, ik geef het toe. Het is absurd. Ik sleep elke dag ongeveer 30 kilo aan zooi met me mee, terwijl ik de meeste dingen niet eens gebruik... Maar aan de andere kant... Alle kilo's die ik extra mee zeul, verlies ik weer aan lichaamsgewicht ;-). De man stelde voor om samen iets te gaan eten en bij gebrek aan betere tijdsbesteding, ging ik met hem mee. We voerden het gesprek in het Duits en ja, dan weet je het wel bij mij... dat wordt niet heel erg interessant. Het ging ook wel iets TE veel over fietsen... Net voor tienen (om tien uur sluiten de deuren van de herbergen en kom je er niet meer in) namen we afscheid. Net als die ochtend bij de hoteleigenaar kreeg ik twee iets te kleffe zoenen van een iets te oude man voor mijn kiezen.

Ik begin er steeds meer voor te vrezen dat ik alleen maar mannen van een zekere leeftijd aantrek... HELP!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten