Totaal aantal pageviews

donderdag 11 februari 2016

Van movo's naar zavo's

De weerkaart geeft vandaag een wolkje met regen aan. Maar na een buitje vroeg in de ochtend blijft het de rest van de dag weer droog met in de middag zelfs een bijna helemaal blauwe lucht. De wat mindere ochtend biedt de gelegenheid om even te gaan shoppen in het nabijgelegen Velez Malaga. We ontdekken een enorm winkelcentrum dat een beetje doet denken aan het Zuidplein in Rotterdam. Bijna als ik denk mijn gewenste nieuwe wandelschoenen niet te vinden zie ik bij de uitgang een outdoorzaakje (Otros Sport) waar ze inderdaad het soort vederlichte sneakers hebben waarnaar ik op zoek was. Tot nu toe heb ik die modieuze stappers ver buiten de deur gehouden maar nu ik van die sportieve jongens met hagelwitte zolen aan heb denk ik: “had ik jaren eerder moeten doen”. Op leren schoenen heb ik in toenemende mate zere voeten (Movo’s aldus AFTH), maar nu heb ik Zavo’s, zachte voeten.
’s Middags nog eens naar Nerja, dat buiten het beroemde “ balcon”  (zie enkele afleveringen terug) niet veel te bieden heeft, nou je moet eigenlijk ook naar de grotten van Nerja, zegt elke reisgids. Maar ik denk van grotten; als je er een gezien hebt het je ze allemaal gezien. H. is het met mij eens. Dus geen grotten. Maar dan ontdekken we de kleine halve maanstrandjes,uitgesleten in de hoge rotsachtige kust met de prachtigste plantengroei; kleine paradijsjes. In een ervan blijven we enkele uren soezebollen, terwijl ik af en toe met mijn voeten in de koude branding ga staan; heerlijk en dat op 11 februari. Nog een schaal met boquerones (gefrituurde ansjovis) naar  binnen werken en hup, daar gaan we weer naar onze appartement om journaal, Floortje Dessing en aflevering 31 van House of Cards te gaan bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten