Totaal aantal pageviews

vrijdag 13 juli 2018

Eire, here we come!!

Het is weer zover! Mijn hart slaat vandaag weer een stukje sneller dan normaal; rond mijn maagstreek zijn wat zenuwtrekjes merkbaar. It geht weder oan! (of zoiets). Dit keer is het land van de Whisky (of Whiskey) het doel. Of eigenlijk: alweer is een whiskyland het doel; wat eerder zat ik al in Schotland. Nu wordt her Ierland. Dit is ongeveer het parcours, dat begint in Belfast:
Beginnen in Belfast en dan naar het westen betekent: tegen de klok in, en dus ook tegen de heersende windrichting (zuid west in). Maar dit jaar is alles anders. De wind waait bij ons al meer dan een maand uit het noorden. Dus al dat daar ook zo is heb ik de wind juist in de rug. Ik kan gaan inspecteren of de grens tussen Noord Ierland en Ierland klaar is voor de brexit, met nieuwe wachthuisjes, douaniers, spoorbomen over de weg; kraaiepoten om smokkelaars in te rekenen etc. etc.

Maar ik ben er voorlopig nog niet. Eerst met de fiets na de boot in Europoort naar Hull. Dan met de nachtboot van Europoort naar Hull, dan 250 kilometer  trappen naar Liverpool; daar wat rondpeddelen en dan pas over naar Belfast. Ik ben er dus nog lang niet. Maar wel vanaf morgen op pad!

3 opmerkingen: