Totaal aantal pageviews

zaterdag 28 juli 2018

Dag 15: van Kilrush naar Tralee: Zingend op weg naar Tralalalee

Aan alle somberte van de afgelopen dagen kwam vandaag een eind. De voorspelde regenachtige dag ging niet door; daarvoor in de plaats een prachtig schouwspel van donkere en witte wolken met veel blauw daar tussendoor. Naarmate de dag vorderde won de zon het. De tocht gaat vandaag door een tamelijk vlak landschap met af en toe een forse heuvelrug die overwonnen moet worden. Bovenop telkens een schitterende uitzicht met het steeds dichterbij komend bergmassief van het schiereiland Dingle. 's Ochtends,  op de boot van Kilimere naar Tarbert over de Shannon, kom ik een Belgische echtpaar, iets jonger dan ik, tegen. Zij doen het deel van de tocht langs de oceaan, dus vanaf Sligo, waar ik ook langs gekomen ben. Zij mopperen net als ik op die Paul Benjaminse met zijn boekje, die net doet of alle hellingen zingend genomen kunnen worden; de werkelijkheid is heel anders. Later komen we ook nog twee Hollandse vrouwen tegen uit Delft. Ik beloof ze een tijdje uit de stevige waaiende zuidwester te zetten, maar na een tijdje kop gedaan te hebben zijn ze achter me verdwenen; dat ging toch iets te hard blijkbaar; ik zie ze niet meer terug. Wel komen de Belgen me weer achterop als foto' sta te nemen van de werkelijk schitterende kathedraal van Ardfest uit de 13e eeuw! De wanden zijn prachtig gerestaureerd. Juist zo zonder dak is het gebouw veel indrukwekkender dan wanneer alles helemaal opgekalefaterd zou zijn


.Daarna twee keer fors in de beugels om vervolgens in een glijvlucht het prachtig tegen de heuvelruggen aangevlijde Tralee binnen te rijden. Er is een meer dan prachtige camping waar ik nog een tijdje kan gaan zitten zonnen in de heerlijke avondzon; wat een luxe na al die natte, grauwe dagen.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig die open kathedraal , Tjeu. De geest van God kan er zo ook gemakkelijker binnenkomen. Welke gelovige dan wel ongelovige nog te bereiken is in deze kathedraal zonder dak ,blijft wel de vraag?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het geloof vliegt er hier net zo makkelijk uit als het binnen komt!

    BeantwoordenVerwijderen