Totaal aantal pageviews

zondag 22 februari 2015

Retrospeccion

De laatste dag brengt ons geen nieuwe ervaringen meer. Ik doe mijn rondje op de fiets onder een andermaal stralende hemel, H. maakt ondertussen het hele huisje schoon en ruimt alles op; ieder zijn eigen taak nietwaar. In de middag brengen we nog een bezoekje aan de Bielokjes in Torremolinos. Wilma Bielok wijdt ons in in de geheimen van de meditatie; al jaren verzorgt zij voor vrouwen (geen mannen, die verstoren de sfeer op de een of andere manier) cursussen meditatie. H. geeft aan al snel af te haken wanneer het zweverig wordt. Als Wilma begint over klankschalen en welke kleuren horen bij welke chakra's gaan bij haar het lampje uit. Maar H. is wel nieuwsgierig. Waarom zou iets, dat door de eeuwen door mensen als nuttig is ervaren niet op de een of andere manier ook voor ons toepasbaar kunnen zijn. Acupunctuur vind ze wel het duidelijkste voorbeeld, afkomstig uit het verre oosten is er inmiddels niemand meer die dat als kwakzaverij afdoet,

Nog even een snelle evaluatie van ons verblijf alhier. Vast staat dat een maandje weg in de winter bij ons in zwang blijft. Wat mij betreft blijft het voorlopig ook telkens Spanje waar we ons nestelen. Het verschrikkelijke beeld dat oprees bij een plaats tussen Torremolinos en Marbella, bleek niet terecht. Het is inderdaad zeer druk bevolkt zo dicht tegen de kustlijn, maar er zijn genoeg rustige stukken te vinden en de wandelroute aan ons strand maakte zelfs een landelijke indruk. Prachtige steden liggen hier op redelijke reisafstand meer dan genoeg. Fietsroutes zijn hier na enige zoekwerk op kaarten toch ook genoeg te vinden, al betrap ik mezelf er op dat als ik eenmaal een route te pakken heb die rustig is en waarin voldoende geklommen en gedaald kan worden, ik het daar vervolgens bij hou. Ik reed dezelfde route hier wel een keer of 5. Maar elke keer mét een prachtig uitzicht op rode en blauwe bergen om me heen, kom daar in Holland eens om. We genoten van de dagelijkse strandwandeling en joggingstrip met een bakkie pleur op een idyllisch terrasje pal aan de golven. Nee; España ha robado nuestros corazones definitiva!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten