Totaal aantal pageviews

maandag 6 april 2015

In de Sahara tussen twee kamelen......

Nog anderhalve week... en dan gaan Pierre en ik aan onze reis door Marokko beginnen. Voor Pierre een gebeurtenis zonder weerga! Op zijn 70ste voor het eerste de lucht in (op die ene pipercubvlucht met een van de Engelandvaarders ergens in de jaren 60 boven Amsterdam na) en voor het eerst, behalve dan de Antwerpse en Brusselse vogeltjesmarkt, buiten Nederland. Een reis die ons globaal brengt van Casablanca via Fez en Marrakesh naar Ouarzazate, de plek waar de Amerikaanse filmindustrie zijn bijbelfilms opnam. Voor mij deels een weerzien na mijn rondreis met de Stichting Buitenlandse Werknemers in 2004 die mij onder andere bracht in Ouida, Meknes, Rabat en Casablanca. Vooral de aanblik van de fantastische Hassan de Tweede moskee staat op mijn netvlies gegrift en wil ik graag terugzien. Verder de medina's (binnensteden) van Rabat, Meknes en Fes. Marrakesh is ook voor mij nieuw en het gebied aan de andere kant van de Atlas rondom Ouarzazate ook.

Hoe zullen Kuifje en Kapitein Haddock zich redden in het land van de Berbers en kamelen? Beleef het mee op uw PC!

dus van:
naar: 

1 opmerking: