Totaal aantal pageviews

donderdag 14 februari 2013

Autosleutel bijna in het vulkanische meer!


Jarig! Ik wordt wordt wakker in met slingers behangen kamer. Ideetje van Jasmijn. Gisteren heb ik als kado een nieuwe Lonely Planet gekregen. Die komt heel goed van pas omdat ik eergisteren mijn Rough Guide ergens heb laten liggen.
Afscheid genomen van Jasmijn en Lars die vandaag een eind zien komen aan hun droom. Een geweldig stel. Noem woorden als: "combiner" en "paardenranche" en je ziet Jas en Lars voor je. Die gaan het helemaal maken samen waar ook ter wereld.
Ik ga eerst naar de dokter om mijn oren uit te laten spuiten; ik hoor bijna niks meer. Ik ben de eerste klant deze morgen en wordt dus zo geholpen. Als mijn oren zijn uitgespoten hoor ik ineens weer kristalhelder. Wat kunnen sommige kwalen toch gemakkelijk opgelost worden! Daarna gaan we rap op weg en overbruggen zonder problemen de wat saaie rit naar Rototua. We kuieren wat in een heerlijk zomerweer rond het enorme kratermeer.
We willen naar de geiser Te :Puia, onderdeel van het Wakarewarewa complex waar de binnenkant van de aarde aan de oppervlakte komt. Maar omdat het park nog maar anderhalf uur open blijft besluiten we dat uit te stellen tot morgen.
En dan proberen we een camping te vinden. Helaas is er nergens een bordje camping te vinden in "Roto". Een uur heen en weer rijden levert niks op. Bij de toeristeninformatie zeggen ze ons dat bordjes met camping nergens staan in NZ. Ach natuurlijk niet. Iedereen zoekt tegenwoordig zijn plekje op met een Tomtom en rijdt er dan automatisch naar toe. Wij zijn zowat de allerlaatsten die nog werken met een kaart en straatnamen zoeken! Met zulk volk kunnen ze in NZ geen rekening houden. Dat belooft wat voor de komende periode. Enfin. Een camping blijkt wel zeer nabij. Gelegen aan het vulkanische meer. Als je daar met je voeten het zand in woelt voel je warme blubber rond je voeten. In het meer zie je overal bubbeltjes en ruikt het naar zwavel. Op de camping is er plek met "boiling mud" en we gaan heerlijk zitten relaxen in een bak met warm zwavelwater. Totdat ik merk dat ik al die tijd  mijn autosleutel in mijn zwembroek heb laten zitten. Ach nee toch! Snel naar de auto gelopen, maar alles werkt gelukkig nog. Dat was wat geweest als onze enige automatische autosleutel uit mijn zwembroek geglipt was en op de bodem van het vulkanische meer terecht was gekomen.
Daarna vanwege mijn verjaardag Hanneke en mijzelf getracteerd op de heerlijkste maaltijd ooit in een perfect steakrestaurant. Eind goed, al goed.

6 opmerkingen:

  1. Zuch*... Tjeu Straus, hahaha. Wat een verstrooide professor ben je toch ook! Van harte gefeliciteerd nog! Mamma is ook bijna jarig he.
    gr, Kees

    Ps. hier in NL gaat alles zn gangetje.. ik lever vandaag mn thesisvoorstel in. Hopelijk mag ik daarna beginnen (hoor ik 22 feb).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahahaha ik lig ff in een deuk. Sorry Tjeu maar was erg grappig. Nog van harte en ook alvast voor Hanneke
    Gr Niki

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Han en Tjeu,

    Nu kan ik toch niet achterblijven. Is al de zoveelste keer dat ik het probeer, moet toch een kéér lukken.
    Allereerst nog van harte proficiat Tjeu met je verjaardag gisteren.
    Heb ff met Kees geappt, hoe hij dat berichtje fixte, dus nu hoop ik dat het mij ook lukt een berichtje te sturen.
    Wat een heerlijke verhalen en wat blijft Tjeu toch nog steeds Mister Vergeetal, niet te geleuve. Maar fijn dat je weer een nieuwe Lonely Planet hebt gekregen, zodat jullie je tenminste kunnen voorbereiden op al het moois dat er te zien is.
    Ik zei het al, het zuidelijk eiland is nog veel mooier en ruiger, daar zullen jullie van opkijken.
    Nou luitjes, geniet ze en tot de volgende keer weer.
    Liefs van Lot

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor Lot!
      We kunnen het nu eindelijk lezen. Weet niet hoe je dat gefixt hebt, maar het is gelukt. Tjeu loopt vandaag het Tongarino track, minimaal 6 uur zware tocht met 2 vulkanen erin om te beklimmen....is vanmorgen om half 6 in het donker vertrokken met een busje met 20 jongeren....hij was als een van de eersten op het hoogste punt om half negen.
      Waanzinnige conditie heeft die vent. afdalen gaat zwaarder hoorde ik per sms.....kus Han. hier nog steeds 25 graden, soms 28! Felle zon!

      Verwijderen
  4. Even testen of je hier alleen mag reageren als je Anoniem heet....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De oude man gebruikt klungeligheid als stijlmodel, een vrolijk slapstick sausje over het feitelijk verhaal. Werkt best goed. Als je echt zo'n domoor was had je het noooit zover geschopt, lekker een maand in kiwi land....Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen