Totaal aantal pageviews

maandag 5 februari 2018

Daar is de witte kam weer!

Als we in de ochtendzon de berg af rijden hebben we allereerst een prachtige view op de kustlijn ver beneden ons. In tegenstelling tot het tegen de berg aangelegen dorp met witte,vierkante huizen, wordt de kustlijn ontsierd door lelijke blokkedozen; de villa’s op de berg waar we nu rijden behoren duidelijk tot een andere bevolkingsgroep dan de eigenaren of huurders van de appartementen beneden. Die zijn overigens allemaal dicht. Er lijkt hier geen zwerm pensionado’s te zijn neergestreken in de winter. Of dat ook geldt voor de bewoners van de villa’s is onduidelijk. Onze eigenaar is in ieder geval gen Spanjaard, ik vermoed dat dit voor veel van de prachtige huizen op de berg geldt. Tegenover ons ligt een nagelnieuw, heel modern vormgegeven bouwwerk, dat zeker een miljoen zal hebben gekost. Het lijkt onbewoond; een zomerwoninkje van een rijke industrieel uit noord Europa? Ons appartement is in ieder geval niet voor de sjiek. Het uitzicht op zee wordt weggenomen door een enorme palm en een boom erachter. ‘Zou ik eigenlijk moet weghalen’ mompelde de Duitse eigenaar, ‘maar dat vind ik zonde’. Binnen is ons appartement sober maar sfeervol en tamelijk ruim, vergeleken met de plekken die we eerder bewoonden. En speciaal voor ons is er een knoeperd van een beeldscherm neergezet, zodat we de afleveringen van de prachtige Netflixer “The Crown” op bioscoopformaat kunnen bekijken, terecht, zelden een zo mooi opgenomen tv serie gezien, afgezien van het prachtige,dramatische verhaal van het leven van Betje Twee.
Maar goed, we rijden de berg af, en zien  om de hoek in de verte de majestueuze witte kam van de Sierra Nevada. H. zit te kraaien van opwinding, dat heeft ze altijd bij witte pieken. Wat moet dat mooi zijn als de lucht staalblauw is. Dat wil nu nog even niet lukken, maar de voorspellingen zijn gunstig.

’s Middags loop ik mijn eerste drie kwartier te joggen op de vrijwel verlaten boulevard. Hier niet, zoals in Torrox en Riviera, massa’s bejaarden. Ik ben hier de enige loper in de late middagzon. Heerlijk en prima zo. Ik merk wel dat ik de afgelopen weken te weinig gelopen heb. Mijn ademhaling spoort niet met mijn looptempo en mijn oogjes laten het ook weer regelmatig afweten.


1 opmerking:

  1. Ja gevonden hoor.
    Het verlaten SalobreƱa...¿wie koopt er dan bij die Lidl? ¿Of is die 's winters ook dicht?
    Plaatsen waar meneer Baars levenslang nog nooit van gehoord had, vinden binnen 10 seconden.
    ¿Waar is de magie nog gebleven heden ten dage, meneer Sonneberg?
    Nog slechts twee weken dan mogen we ook......

    BeantwoordenVerwijderen