Totaal aantal pageviews

maandag 18 november 2019

Sri deel drie: onverwacht op de Malediven

Tot onze stinne verbazing staan we na 14 uur vliegen en een tussenstop van 2 uur op het gigantische vliegveld van Istanbul (Erdogan verslaat Schiphol met 5-0) op eens in de bloedhitte van de Malediven op een vliegveldje van niks. We lijken de enige 2 transitpassagiers die door moeten naar Sir Lanka, 500 km verder op. Een vriendelijke official legt het ons uit. We hadden het enorme vliegtuig (stoelen in drie rijen naat elkaar, dus 10 per rij) helemaal niet moeten verlaten. Gelukkig blijft de reuzenvogel geduldig op ons wachten. In het gevaarte blijken nog een twintigtal reizigers achter gebleven. Dat was ons in alle uitstaphectiek even ontgaan. In Colombo slingeren we tussen de hondeerden tuktuks door naar ons hotel dat de taxichaufeur niet weet te vinden. Min of meer bij toeval ontwaart Roos onze bestemming ergens op een druk kruispunt.Nee,voor 26 euro voor 2 personen krijg je niet een van de giga hotels die enkele honderden meters verder langs de Indische Oceaan staan. Het is in deze landen altijd zo: of je krijgt een tamelijke shabby verblijfsplek of je wordt ondergebracht in een luxe bonbondoes waarvan wij de gelij2ken in Nederland niet kennen.
S avonds ziet Roos een sober rijstberecnt aa  voor het hoofdfgerecht en eet er zoveel als het maar kan. En dan pas woden de echte twee hoofdhgeechten binnengedragen. Roos kan  niet mee bovendien blijkt de curry beel heter dan zij gedacjt had. Die leert snel bij. Wi
Dat ze het voorgerecht nog mee in een doggybag is tot daaraan aan toe, nu wil ze niet m:eer

8 opmerkingen:

  1. Haha,
    Komt het door de hete curry of door slaapgebrek dat je spelling er enigszins slordig uitrolt?
    Eerst maar eens lekker slapen! Veel plezier en ik volg jullie op de voet as usual:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjeu en Roos
    Beeldend geschreven weer
    Ik volg jullie vanuit Amsterdam
    Nu eerst op naar Anuradhapura (dat neem ik althans aan, dat jullie eerst de binnenlanden aandoen, en eindigen met zon zee en strand)
    Groeten uit de hoofdstad, waar ik van mijn fiets vloog nadat ik frontaal botste met een maaltijdbezorger. Zelfs na uitleg dat ik voorrang had, en fietsverlichting, keek de puber me slechts schaapachtig aan. Niks aan te doen. Gelukkig geen Thomas in de fietsstoel.
    Geniet van jullie reis

    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo!. Ik hoop dat al die "Deze reactie is verwijderd door de auteur." niet tot in eeuwigheid blijven bestaan...maar gelukkig kan ik actief meeleven, al is het dan via een Edge uitstapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjeu, je eerlijkheid verheft je bij voorbaat boven alle zeikerige kritieken :-)

    BeantwoordenVerwijderen