Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 juni 2021

Deze reis blijft niets me bespaart

 


                                                                                                                                                                                                                                                           

          Donderdag 24  juni     


Bij het wakker worden na de barre tocht over de berg ligt er nog een onprettige verrassing onder me, mijn luchtbed blijkt lek! Dat kan er ook nog wel bij. Dat wordt een nieuw lucgtbed aanschaffen in Koblenz, waar ik vandaag hoop te komen.

Desonda ks goedgemutst begeef ik me op pad door eeen landschap dat model heeft gestaan voor meneer M"arklinn van de speelgoedspoortreintjes. Huisjes, kerkjes en hotels neergespetterd op heuvels, waar tussendoor spoorrails en wegen kronkelen. Ook rij ik door maaie, helgroene ijngaaarden. Omdat ik hier niet volgens een vooraf uitgestippelde route rij vraag ik maar eens de weg naar Remagen, waar ik naar toe wil. Dan moet ik precies de andere kant uit wordt me gezegd, dus die M"arklinn route doe ik nog eeen keer. 

eenmaal bij de Rijn aangekiomen begint het te regenen. Die houdt daar pas mee op aks ik op de grote n mooi gelegen camping in Koblenz aaan kom. Pal tegeboveer het beroemdee enorme beeld van keizer Wilhem I op e beroemde Deutsche Ecke, de scherp gepunte landtong waar de Moezel in de Rijn samen komen.          Terwijl ik naar de Deutsche Eck toefiets merk iets aan mijn achterband, een voorbijganger had me ook al wat toegeroepen. Deze blijkt ineens zeer slap; een lekke band. ik bestel op een terras nog maar een biertje om vervolgens naa de camoing terug te rijden. Daar is mijn band, zelfs na onderweg een keer oppompen, helemaal leeg en het campingrestaurant inmiddels dicht. Dat wordt weer een avondmaal bestaande uit Hanneke"s onvolprezen energierepen dus.                          

1 opmerking: