Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 juni 2021

Brekebeen op stap

 vrijdag 25 juni


Na alle toestanden van de afgelopen dagen blijf ik vandaag maar eens uitblazen op de camping, al zal daar in de praktijk weinig van terecht komen. Ik breng een bezoek aan de oude stad van Koblenz, althans wat de geallieerden daarvan hebben overgelaten. Het stadsbeeld ziet er vanaf de brug over de Rijn tamelijk ongeschonden uit, maar dat blijkt bij nadere inspectie tegen te vallen. Achter de herstelde facade aan de waterkant schuilt een volledig nieuwe na 1945 opgebouwde stad. 

Alleen het gigantische beeld van Keizer 

Wilhelm I op het smalle punt waar de Moezel en de Rijn samenstromen herinnert aan vervlogen tijden. Op het herbouwde terrein neem ik een biertje. 

Bij het terugrijden merk dat mijn band heel slap staat, ondanks de onverwoestbare kwaliteit weer een lekke band, want in Nederland is dit ook al een keer  gebeurd. Met behulp van 

google Maps een fietsenzaak gevonden. Daar zitten ze duidelijk niet te wachten op een nieuwe onaangekondigde klant. Bovendien blijkt de as van mijn achterband muurvast te zitten. Die krijgen ze niet l los zonder schade aan te rchten en een vervangende as hebben ze niet. Dus sta ik buiten de zaak op een ouderwetse manier, met de fiets op zijn kop, een bandje te plakken.de spullen daarvoor heb ik gelukkig meegnomen. Een emmertje water om de band te controleren is bijna te veel gevraagd. 

chagrijnig gaat de dame van de receptie op pad om een emmertje water te scoren. 

Als ik ook nog iets vraag om de emmer op te zetten otploft ze bijna. enfin de band blijkt goeddicht. als ik ga zitten uitblazen op de camping valt er een dingetje uit mijn bril, een van de padjes op mijn neus valt er af. Opnieuw moet ik de stad in, op zoek naar een brillenjood. De eerste blijkt opgeheven, maar gelukkig zit er enkele winkelpanden verder nog een. Daar wordt ik snel geholpen. Je kunt beter met een bril ergens aankloppen dan met een fiets, zoveel is wel duidelijk.                                Al met al krijg van mezelf wel steeds meer het beeld van de brekebeen die van het ene naar het andere incident holt. Dit moet niet meer te lang zo doorgaan.

1 opmerking:

  1. God allemachtig Tjeu, ik lees nu pas je avonturen. Het houdt niet op. Hoorde dat je er de brui aan geeft. Had ik al lang gedaan. Respect voor je doorzettingsvermogen! Kom lekker terug naar huis. Genoeg is genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen