Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 juni 2021

Aan de hand van Oom Donald

Zondag 20 juni


Als Donald Duck op reis ging had hij in zijn koffertje altijd alleen maar een tandenborstel bij zich. Onderbroeken had Donald niet nodig. Bij mij staan alle fietstassen weer bol van alles wat ik denk onderweg nodig te hebben. Maar nou juist die tandenborstel blijk ik, zo stel ik aan het eind van deze eerste dag,  vergeten te hebben. Net zoals trouwens een paar onderbroeken. Dat wordt dus vooralsnog rondlopen in een van mijn twee fietsbroeken. Die kan ik na enkele dagen dus recht op zetten. Toch binnenkort maar even een warenhuis aandoen om mij weer helemaal Donald Duckwaardig te maken.

Vanaf Heerlen vind ik gemakkelijk de weg naar Kerkrade, waar ik nog nooit geweest ben. Dat zal dus voorlopig ook zo blijven, want door een wegomlegging wordt ik om Koempelstad heen geleid en ben ik nog vrij snel in Aachen. De dom is met mijn weergaloze gps zo gevonden. Na een bezoek aan een terras vergeet ik achtereenvolgens, mijn huissleutels die uit mijn broek blijken tezijn gevallen en mijn fietshandschoenen. Die sleutels liggen wat later nog steeds bij een stoelpoot op het terras en vanachter de toonbank zwaait een van de dames met met mijn fietshandschoenen, die ze met ophalen van de kopjes heeft meegenomen, Een goed begin, voorwaar.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten