Totaal aantal pageviews

woensdag 3 augustus 2016

op zoek naar een onderbroek van ijsberenhuid

Woensdag 3 augustus: rustdag in Bergen
Nou ja, rustdag, er moet een hoop geregeld worden: naar de haven om de precieze vertrekplek van de boot naar Flam te vinden, aangeven bij de ticketverkoper dat ik met de fiets  ben (blijkt inderdaad een tientje extra te vergen), naar de VVV om informatie te krijgen over het trein en fietstraject vanuit Flam. Wat ik me voorstel blijkt inderdaad te kunnen. Vanuit Flam op zeeniveau neem ik de bergtrein naar Finse die precies langs de beroemde Rallervegen ligt, naar men zegt de mooiste fietsweg van Europa. Ik doe hem helaas in de trein en dan wel bergopwaarts. Alleen de laatste 27 kilometer zal ik zelf moeten doen, waarbij niet uitgesloten is dat ik af en toe lopen moet vanwege sneeuwval. Nou, ja, als het maar geen bergen tot mijn middel zijn. Toen ik met H. dit voorjaar daar rond reed lag de sneeuw er nog 2 meter hoog aan weerskanten van de weg. Ik zal eerst in Finse zelf nog eens vragen hoe het laatste stuk van de Rallervegen er bij ligt.Als het niet gaat zit er niks anders op dan de hele reis omgekeerd opnieuw te maken, want met al die tunnels die voor fietsers verboden zijn is het bijna geen doen om op eigen houtje een geschikte fietsweg te vinden; een fietsvakantie blijft toch maar tobben, eigenlijk.
En verder heb ik mijn bescheiden garderobe maar eens in de wasmachine en droogtrommel gegooid. Na afloop is mijn gardeberobe nog bescheidener dan voorheen. Nu heb ik nog maar een onderbroek ipv twee! Kijken of ze die op de hoogvlakte ergens verkopen; de winkels in Bergen zijn inmiddels dicht; misschien hebben ze er daar wel een van echte ijsberenhuid!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten