Totaal aantal pageviews

woensdag 31 augustus 2016

Met de aarde meedraaien

29 augustus: dag 1 Vliegen van Amsterdam naar Seattle via Houston
We vliegen tegen de tijd in, of zo je wil, met de draaiing van de aarde rond zijn as mee, waardoor de tijd voor ons veel trager verloopt dan voor diegenen die met beide benen op de aarde blijven staan, dus het wordt maar geen avond. In Houston blijkt de 3 uur pauze die we hebben maar precies voldoende om door de douane te kunnen en de koffers weer door de screening te krijgen. In de rijd wachtende ontdekken we tv beroemdheid Sophie Hillebrand. Mooi, beroemde Sophie doet er net zo lang over als wij. Rechtvaardigheid bestaat dus nog. Pas als we in Seattle landen, 23 uur nadat we zijn opgestegen, begint het te schemeren. We voelen ons tamelijk brak en in een ellenlange discussie aan de balie van het autoverhuurbedrijf heb ik geen zin meer. Zoals gebruikelijk probeert de dienstdoende medewerker ons allerlei extra verzekeringen in de maag te splitsen. “ Heb ik allemaal al”, gooi er bits (naar de mening van H. te bits) uit. Wilt u dan niet een groter type auto, u moet er per slot 5 weken in leven (“ ja, jij zou dat niet kunnen met je dikke kont” denk ik), maar ik beperkt me  tot een kortaf: “ thuis hebben we helemaal geen auto, dus dit is goed genoeg”. Nee, ik ben niet altijd een vriendelijk ventje. Ons motel, vlakbij de luchthaven is gauw gevonden. We tuimelen in een diepe slaap.

2 opmerkingen: