Totaal aantal pageviews

zondag 12 januari 2014

weer een snellere rondetijd van Hannah!

Zaterdagnacht heb ik dan eindelijk mijn eerste travestietenshow meegemaakt. Lang niet slecht eigenlijk, al playbacken de dames alleen maar. Maar dan heb je ook wel wat: alle Amerikaanse diva's als Barbara Streisand, Shirley Bassey, ja zelfs "Cabaret" Liza Minelli komen langs. Een van die kerels heeft een boezem waarop je een partijtje tafeltennis zou kunnen spelen. Zo te zien helemaal echt. En eerlijk, gezegd, een van die mannen zet werkelijk prachtige zaangeressen neer. Af  en toe wordt er eens een schedel van een kalende man met een bhvulling wat opgepoetst. Op een gegeven moment neemt zelfs een tot dat moment rustig voor zich uit starende Brit ineens een van de zangeressen speels van achteren, tot luid plezier en luid applaus van het vrijwel volledig Britse publiek. Als ik aan de bar sta raak ik in gesprek met Patrick uit Noord Ierland. Ik krijg zijn visite kaartje waarop staat dat hij een Aztec Consultant is. Wat is dat voor "Mumbo Jumbo" vraag ik hem. "Nou eigenlijk ben ik gewoon een 'male prostitute'. We kletsen nog even gezellig wat door maar ik maak wel duidelijk verder geen interesse te hebben. 's Nachts houdt de disco beneden me een tijdje uit de slaap. Toch wel een grote stad eigenlijk, dat Benidorm.

Zaterdagmorgen trek ik er weer op uit op mijn Cube. Al na 5 kilometer rijd ik lek. Waarom overkomt mij dat toch altijd, denk ik, als een peloton fietsers mij voorbij komt. Maar goed, na een half uurtje hannesen rij ik weer. Net zoals twee dagen geleden gaat de weg snel de hoogte in tot bijna 1000 meter in een landschap dat mij sterk aan Corsica doet denken; uitgestorven op een enkele auto na. In de verte de ruige piek van Puig Campana. Prachtige rotsen omringen me, de weg gaat alsmaar omhoog, richting Alcoleya. Dat haal ik niet niet omdat de zorgplicht roept, ik moet proberen rond een uur of drie weer aan het bed van H. te staan. Ik draai om en stort me suizend omlaag, terug naar de kust van B.

Als ik aankom in het Hospital Clinica Benidorm stuitert Hanneke al behoorlijk langs haar bed heen en weer. De eerste rondgang over de gang (letterlijk, want die gang loopt rond) heeft ze gisteravond buiten mijn aanwezigheid al gemaakt. Vandaag wordt het tweede rondje gedaan in weer een  betere rondetijd! Zie bijgaand het flitsende resultaat.


Johanna komt er wel. Als we tegen het eind van de middag, nadat de buurvrouw met een speciaal geprepareerd vliegtuig naar Nederland is vertrokken, de bedden heen en weer rollen, zodat ze recht voor de tv komt te liggen helpt ze gewoon een handje mee met duwen. Het is maar goed dat de verpleegsters het niet zien. Die zijn alleen al boos omdat we buiten hun medeweten de boel aan het verbouwen zijn. Enfin, Hannah zit nu recht voor het tv toestel waarop we vanavond lekker ons VPRO avondje kunnen vieren met de belevenissen van John O 'Hanlon.

Ik heb nog wat heen en weer gewandeld in Benidorm, maar daar kan ik zelfs met de beste wil van de wereld niks enthousiasts over zeggen. De ene lelijke flat na de andere, aan het strand allemaal vreettenten. In de meest burgerlijke van allemaal, de Burger King, ga ik eten. Als je iets fouts doet moet je het ook goed fout doen.


2 opmerkingen:

  1. Ha Tjeu,
    Dank je weer voor je smeuige verhalen. We zien jou daar helemaal zitten aan de bar heftig proberend Patrick van je lijf te houden. Het moet niet gekker worre;-)
    Zie nu dat deze reactie eigenlijk op je eerdere verslagje sloeg maar boeie....

    Fijn dat Han al aan haar eerste marathon is begonnen. Dat gaat helemaal goed komen. Ze ziet nog wat pips, maar daar ga jij straks wel verandering in brengen in jullie luxe appartement;-) Dat wordt genieten en vooral veel oefenen.
    En jij voorzichtig met al die heuvels en bergen, die jij zo graag wil bedwingen.

    Tjeu, sterkte met alle zorgen voor mijn lieve zus. Wens haar alle goeds en veel sterkte en we blijven je allemaal weer volgen. Liefs van Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had me toch bij Benidorm Bastard heel iets anders voorgesteld...He Tjeu wens Hanneke veel sterkte en snel herstel!!!!! Groeten uit Breda, Elsje en Jacques.
    p.s. al een huisje op het oog?

    BeantwoordenVerwijderen