Totaal aantal pageviews

maandag 13 januari 2014

Beni, arte, foetsjie

Benidorm, 13 januari
Nu gaat het me toch moeite kosten deze blog vandaag te vullen. Vanmorgen ben ik gaan hollen langs een lege boulevard; het grijze weer zal er debet aan geweest zijn.  Daarna heb ik weer eens wat bandjes geplakt; op de een of andere manier loopt een band, die bij controle onder water lekvrij lijkt, na verloop van tijd toch leeg. Dus er maar een andere band op gelegd. Op het terras Patrick nog even gesproken, hij gaat terug naar Engeland met zijn vijf relaties. “Allemaal boys?” vraag ik geïnteresseerd; “nee, zowel mannen als vrouwen want ik ben bi”. Ok, dat weten we dan ook weer. 
Hanneke beweegt weer wat gemakkelijker, maar is toch nog steeds vrij snel moe. Gisteravond had ze ineens een huilbui, en dat voor iemand die nooit huilt! Heel goed, dat de emoties er uit komen. Het is ook niet niks; zo’n compleet nieuw onderdeel in je lijf geschoven te krijgen. ’s Middags loopt ze in plaats van één al twee rondjes; het gaat vooruit. Wel kan ze niet zonder paracetamol; de knie blijft zeuren. Toch niet gek na drie dagen?
’s Middags ben ik op zoek gegaan naar cultuur met een grote C. Er zou ergens een Art Fair zijn. Maar waar ik ook kom en rondkijk, ik vind niks. Dat bevestigt mijn beeld van een stad waar de mensen werkelijk helemaal geen enkele behoefte hebben aan kunst. Nergens zal ik een beeld of iets dat op kunst lijkt. Ook op maandagmiddag zitten de lobbies, de eetzalen en de eettentjes goed gevuld; wandelen, eten, drinken, met elkaar kletsen of, zoals ik gisteren een aantal bejaarden laat op de avond zag doen, gezellig met zijn allen rei-dansen. Kunst hoort daar helemaal niet bij, dat is iets voor snobs of lui met veel poen. Die tref je hier niet.

Dan maar wat foto’s tijdens mijn rondgang door Beni. Ook hier kunnen dagen grijs zijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten