Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 juli 2021

It' s just a perfect day

 Vrijdag 2 juli 

Als de regen in de ochtend in Fulda stopt, is dat het einde van de slecht weer periode. Om 10.00 uur spring ik op de fiets en rij prompt de.verkeerde kant op. Ik volg de Bahnweg naar het zuiden in plaats van het noorden. Dat krijg je met bewolkt weer, geen zon om je op te oriënteren ik had ook eens naar.mij GPS kunnen kijken. Die wijst consequent naar het zuiden ipv het noorden. 12 km voor niks gereden, dus 24 heen en terug. Ik pak wederom een verkeerde route waardoor ik nu in een wijde boog noord oost rondom Fulda heen trek. Achteraf een gelukkige keuze want ik rijd door een prachtig landschap op een vml. spoorbaan. In het begin veel klimmen maar daarna een afdaling die 50 kilometer duurt! Nog nooit eerder meegemaakt. Daardoor heb ik na ruim 100 km nog steeds 50% stroom in mijn accu ik vind een camping precies op de vml grens met oost.duitsland. het stadje Heringen ligt in west, de.camping in de vml.DDR.de.grens.kan ik goed zien.oude straten gaan ineens over i n.gloednieuwe.wegen met.nieuwe huizen er langs. Hier heeft duidelijk een grote schoonmaak plaats gevonden. Hoewel, aan de.wesrkant.toornen hoog boven het stadje spierwitte bergen uit; de overblijfsels van de kalimijnen hier, grondstofleveranlciers en omgevingvervuilers.








3 opmerkingen:

  1. Even gecontroleerd maar gelukkig vertrekken er vanaf Heringen Hbf niet zo vaak intercities naar Kerkrade of Vlissingen. Nog veel meeslepende historie in het vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eens met Jacques. Plaatsen opgezocht maar krijg geen beeld van door jou geplande route. Doet denken aan Don Quichot. Nog windmolens gezien onderweg? Maar je doet het toch maar kanjer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, er is inderdaad geen chocola van te maken deze reis,
    zoveel is duidelijk:-) maar ach, als de focus ligt op een ebike uitproberen in de bergen, maakt de richting waarheen eigenlijk niks uit, moet de eenzame fietser inmiddels denken.....:-)

    BeantwoordenVerwijderen