Totaal aantal pageviews

zondag 4 juli 2021

De grijsaard en de jonge deerne

 Zaterdag 3 juli

De dag begint warm, al na vijf kilometer vraag ik me af of ik nou liever in de volle zon of met bewolkt weer rij. Ik kom toch uit bij het tweede, ook al oogt de wereld dan minder uitbundig. Ik rij vanuit Heringen ( met een r ipv 2) naar Bad Hersfeld over de grote weg, de D,4.route heb ik verlaten om een camping te scoren. Het verkeer raast langs me heen máar ik breng het er weer heelhuids van af. In Bad Hersfeld klim ik weer in de route die door een wijds vlak veld gaat, aan beide zijde rijzen heuvelruggen omhoog, het lijkt dat hier ooit een brede ijsmassa doorheen werd geduwd. Aan het eind van het dal buigt de weg naar het zuiden en kom ik langs de rivier de Fulda te rijden. Dat moet fout zijn want die rivier stroomt naar Fulda waar.ik dagen verleden vertrokken ben. Ik moet inderdaad weer een kilometer of 5.terug. Aldaar tref ik op een bankje een jonge vrouw die een boek zit te lezen. Het blijkt geen literatuur maar een reisgids naar Santiago de Compostela. Tja, makkelijker kun je me niet op mijn praatatoel krijgen. En zo oreert in een zonovergoten landschap een grijsaard honderduit tegen een lerares geschiedenis en Duits die over een maand in 6 weken via de noord Spaanse kust van Biarritz naar.S. hoopt te lopen. 

Na al dat fout rijden gaan de laatste kilometers in de hitte langzaam. Ik ben blij rond half vijf een camping gevonden te hebben. Twee halve liters bier sla ik zo.achterover



Geen opmerkingen:

Een reactie posten