Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 juli 2021

Bijna mot.met.de.Taliban

 Donderdag 1 juli


Twee dagen zonder.pech.en incidenten, hoe.is het mogelijk! Na mijn nachtelijk verblijf in de.wei komt.de eigenaar van het.prachrige oude vakwerkhuis vragen of ik een bakkie koffie wil. Maar wat.graag! We kletsen wat over het weer, de Duitse burokratie die ervoor zorgt dat men met vaccineren Diitsland achter Nederland aan komt enz enz. De.tocht naar Fulda gaat over stille maar mooie en voor de verandering kwalitatief goede wegen..wel blijft het alsmaar.regenen. In Fulda.ga.ik meteen op zoek naar het stadslot.waar.onze.koning Willem I voor hij onze eerst koning werd resideerde. Napoleon had aan zijn vader.,stadhouder Willem V Nederland ontfutselt en in ruil.daarvoor had hij een paar Duitse kerkstaatjes terug gekregen, waaronder Fulda. Hij deed de handel.al.snel.over aan zijn zoon Willem Frederik, onze later koning Willem I. Willem.leerde.hier het vak van regeren en deed dat.lang niet.slechtHij bouwde er een ziekenhuis en een woonwijk, stichtte een bloeiende wijnhandel.en.zorgde.goed voor de armen. Voor zichzelf liet hij naast het kasteel een enorme tuin aanleggen in Engelse landschapsstijl, die tuin ligt er.nog want ik heb er zelf in rondgewandeld. Ik wil wat.fotos maken van een Afghaans bruidspaar maar.de.dfotograaf.eist.op hoge toon dat.ik.die.fotos.weer wis. Dreigend komt hij naast me.staan of ik het daadwerkelijk wel doe. Omdat met de Taliban niet valt te spotten doe ik het maar braaf.


2 opmerkingen: