Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 december 2016

Ikga verhuizen deel 4 en doe dus ook mijn dochter de deur uit

Verhuizen doe ik niet alleen. Ook mijn inwonende dochter moet haar boeltje pakken. Toen ik na terugkomst uit de VS eind september haar van mijn plannen op de hoogte stelde was ze zachtjes gezegd ‘not amused’. Wilden wij vroeger zo snel  mogelijk van pa en ma weg om van het vrije leven te gaan genieten, tegenwoordig wil menige jongere het liefst eindeloos onder de ouderlijke vleugels blijven schuilen. Vind je het gek; de ouderen  van nu zijn nog steeds de jongeren van toen. De hele dag leuke muziek op de speakers, vlotjes en informeel in de omgang, exotisch kokend en aanhoudend natjes en droogjes aanslepend.   Vooral ook het vooruitzicht dat ze straks niet meer te voet van een nachtelijk dansfeest zo naar haar kamer in het centrum van Rotterdam kan lopen, valt haar bijzonder zwaar. Nu moet ze wachten totdat de trams weer rijden of nog erger, de fiets pakken. Ergens hebben we als ouders toch iets fundamenteels fout gedaan.

De man waar ze een kamer ging huren laat een week voor haar vertrek plots weten dat hij zelf toch niet gaat verhuizen waardoor ook Roos verhuisplannen in duigen vallen. Gelukkig is er nog een klein kamertje vrij bij haar vriendin, zodat ze in de allerlaatste week toch nog weg  kan. De gehele verhuis, zowel die van haar als van mij, vindt nu plaats tussen kerst en nieuw. Als in de gezelligste week van het jaar iedereen met kaas en wijn onder de kerstboom zit om naar de top 2000 te kijken, zwoegen wij met verhuisdozen van A naar B en C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten