Totaal aantal pageviews

dinsdag 30 augustus 2022

Een pittig kadootje bij vertrek uit Denemarken

 

We blijven ons laten leiden door de weersvooruitzichten. Het weer is omgeslagen, we hebben in Trelde Naes één stevige onweersbui gehad zonder noodlottige gevolgen al hield ik mijn hart vast vanwege de ligging onderaan een glooiende heuvelrug. In het naburige Fredericiana stonden enkele straten blank, zagen we toen we op zoek gingen naar een eettent. We vonden er een waar je eerst door een voetenbad moest waden voor je binnen kwam. Maar nogmaals, op de camping bleef alles onder controle, mede dankzij het vloerzeil dat we met klittenband aan de binnentent kunnen vastklikken. De onderkant zat 2 dagen later bij vertrek wel vol modder, maar na enkele tientallen meter slepen over de grasmat was dat er ook weer snel af. ’Goed bedacht’ zei H. tijdens het slepen. Ach, als padvinder vindt je telkens nieuwe wegen, nietwaar.

Nu de temperatuur is noordelijke streken de komende tijd beneden de 20 graden lijken te blijven, is het tijd om weer zuidwaarts te verkassen. Dus rijden we dezelfde weg als een week geleden weer terug, via Hamburg duiken we verder Duitsland in.

Trelde Naes, op de landpunt ten oosten van Fredericiana, bleek een goeie greep, een ontzettend leuk fietsgebied met pittige hellingen en nabij de camping op de landpunt een prachtig strand met ’s avonds onwaarschijnlijke zonsondergangen, zij bijgaand het door fotograaf H vastgelegde panoramische resultaat.

Vanmorgen bij het ontbijt kreeg ik als afscheidscadeau van een wesp een stevige steek mee, zodat ik vandaag met een enigszins uit model lijkende linkerarm door het leven moet. ‘Even geen alcohol’ zegt de zwager van H., gepensioneerd huisarts, dus daar hou ik me dan maar een dagje aan.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Tjeu en H. Heb het verslag voorgelezen aan Mirjam maar dat ging niet vloeiend vanwege de slappe lach die mij overkwam.
    Wij zitten nu in Drenthe vlakbij Zweelo dus vanaf nu geen ….. meer zal ook het woord mijden heeft toch iets weg van het radiospelletje geen ja en geen nee blijkbaar zit het in je systeem hoewel ik mensen ken die het niet kunnen maken als je begrijptwat ik bedoel naar wij hebben vandaag via die fietscijfertjes heerlijk gefietst wilde bruine bonen met spek maar ben na elke uitspanning had vri genomen onderweg geen hunebed te bekennen nou fietsen wij stevig door maar die dingen zie je toch niet gauw over het hoofd ver dat ijsje gezocht na veel omwegen niet gevonden dicht, onbekend of uitverkocht de vlaggen waren inderdaad aanwezig leek op Koningsdag maar dan andersom tot slot de melding dat de wespen hier socialer zijn dan bij jullie veel plezier en hou jullie haaks…..pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb niet gecontroleerd op Nederlands stom!

    BeantwoordenVerwijderen