Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 februari 2017

De landman peinst boven zijn akker

Terwijl heel ver weg Trump zijn eigen waarheden creëeert, Afrikanen door de hekken bij Ceuta breken, Rutte zijn laatste persconferentie geeft en Peter R. de Vries zijn mening geeft over alles, spit ik op mijn akkertje schop voor schop de blauwzwarte klei om. Ria mijn buurvrouw zowel in de boerderij als wat de aangrenzende akker  betreft, komt de grond omspitten met een riek. “Dat levert niet van de blokken aarde op die bij het opdrogen keihard worden”. Zo leer ik elke dag bij. Andere buurvrouw Marjan legt me uit dat die vogel met die lachende kwetter een specht is. En in de middag is de lucht voortdurend gevuld met in V formaties over trekkende ganzen. Ze komen allemaal vanaf de kust aanvliegen. Ganzen zullen niet van west naar oost de Noodzee overtrekken schat ik zo in, dus waaraschijnlijk vliegen e maar heen en weer om de vleugels soepel te houden. Al kan ik niet helemaal uitsluiten dat het toch migranten uit Engeland zijn die zojuist het continent zijn binnengevlogen. Nergens paspoortcontrole, nergens oponthoud. Ach, als we allemaal eens wat meer vanuit vogelperspectief naar de aarde zouden kunnen kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten