Totaal aantal pageviews

woensdag 25 augustus 2021

op de vlucht voor de regen

dinsdag 24 en woensdag 25 augustus

Op dinsdag doe ik een rondje met de elektriek rond Rothenburg, d.w.z. ik vervolg een stukje van de Romanitsche Strasse, die ook helemaal uitgeschreven is voor fietsers. Iets voor een volgende fietsvakantie wellicht. Maar na 30 kilomete draai ik om, zodat ik er 60 op de teller heb als ik weer op de camping kom. Bij een bakkerszaak onderweg weigert een bakkersvrouw mij een broodje te verkopen omdat ik niet het voor Beieren voorgeschreven specifieke mondkapje op heb. Als ik haar er op attendeer dat zij precies hetzelfde blauwe mondkapje op heeft als ik, wordt ze nog bozer. Voor haar geldt een andere regel omdat zij bediende personeel is. Ach so!!

Terug gekomen op de camping heeft H. ondertussen een schoonheidsslaapje gedaan. Geen dag die de geschiedenis in gaat als een bewogen vakantiedag.

Woensdag ontvluchten we de camping bij Rothenburg bij een stralende hemel, de eerste zonnige ochtend deze vakantie, vanwege het naderende slechte weer. Dit vereist enige metereologische toelichting. Ergens op de weerkaart slingert vanuit noord Duitsland een nieuw lage drukgebied over midden Europa. Vanaf morgen, 26 augustus leidt dat in midden Duitsland weer tot gigantische regenwolken die langzamerhand uitzakken tot boven en over de Alpen. Laat dat nou precies het gebied zijn dat wij komende weken voor ogen hadden. Er zit niets anders op om het roer helemaal om te gooien en naar zuid oost Frankrijk te peddelen. Het zuiden van Frankrijk zal van de ellende van het lage drukgebied gevrijwaard blijven, zo voorspelt weerkundige H. En dus rijden we vandaag met een grote boog van Rothenburg naar Freiburg, om morgen door te steken naar Annecy vlak onder Geneve. Daar zitten we dan de komende dagen hoog en droog.


1 opmerking:

  1. In de kappersstoel gezeten 😊lees ik weer met plezier jouw stukje Tjeu. Hoop dat het nu wél geplaatst wordt na 3 verwoede pogingen eerder op jouw vorige blog. Groot gelijk dat jullie nu Zuidwaarts gaan. De zon tegemoet. Goede reis en ik volg jullie weer trouw xx

    BeantwoordenVerwijderen