Totaal aantal pageviews

zaterdag 28 augustus 2021

 vrijdag 27 augustus

Toeristencentra mijden we altijd als de pest. Dit keer dus niet, want hoe je het ook wendt of keert: het meer van Annecy is een van de topattracties voor vakantievierders. En hoe terecht; de omgeving van het meer is schitterend. Overal hangen paragliders in de lucht die vanaf de talloze bergtoppen naar beneden dwarrelen. Op de begane grond wemelt het van fietsers die rond het azuurblauwe meer peddelen, rijden of racen, afhankelijk van het type fiets. Ergens ga ik ineens de hoogte in, fietsers peddelaars moeten afstappen. Een paar honderd meter zie ik staan: Col de Forclaz: 5 km. Dat is een bekende uit de Tour, flitst het door me heen en hup daar gaan we, 5 km lang met een gemiddelde van 10 procent. Nou moet ik er onmiddellijk bij zeggen dat dat een lachertje is voor een elektriek in standje 4 of 5, maar ik zeg tegen mezelfd dat ik niet uit standje 1 mag. Dan is het voorwaar nog een heel stevige klim kan ik jullie verzekeren. Dat een  tweetal onverlaten met een een elektriek op stand 5 me gierend passeren noem ik het ongepast en oneerbiedig gebruik van moderne techniek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten