Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 januari 2013

Worm herontdekt de vloeistofdia

Laat ik het filmfestival eens op een alternatieve manier openen voor mezelf dacht ik met een bezoek aan de openingsavond van de serie "Mind the Gap" met vooral Vlaamse geluidsmakers en filmers. En al toegift de door mij zojuist ondekte band "Dans Dans".
Het werd een teleurstelling. Twee en en een half uur heb ik naar geestdodende diaatjes en filmloopjes zitten kijken, afwisselend met rode, gele en blauwe lenzer ervoor. In een tijdperk vol digitale techniek vlucht Worm terug naar de hands on technieken met 16 mm filmprojectoren en dia-apparaten. Het resultaat was slaapverwekkend, de geluidsmuren voorspelbaar (die waren wel digitaal trouwens). als dan iemand met met een echo-blaster ook nog eens heel slecht gaat zitten drummen met haar vingertjes hoeft het van mij niet meer. Dan waren die oude vloeistofdia's met muziek van de Soft Machine eronder toch leuker. Heel af en toe zat er dan ook een gefilmd vloeistofdiaatje tussen.
Nee, Wormers, als het dan toch retro moet, doe het dan goed: échte vloeistofdia's en muziek via een platenspeler.
Om half eens 's nachts was Dans Dans nog niet begonnen en ben ik maar huiswaarts gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten